Update 13:25 uur: Het probleem is gevonden en verholpen. De functionaliteit van Mijn Oxilion is in volledigheid hersteld. Ervaar je nog problemen? Neem dan contact met ons op.
Update 10:45 uur: De oplossing voor het probleem is nog niet gevonden. We hopen de functionaliteit spoedig te herstellen.
Update 10:00 uur: De oorzaak is gevonden en werken aan een oplossing. Inmiddels werkt bijna geen enkele functionaliteit van Mijn Oxilion.
09:30 uur: Het klantportaal Mijn Oxilion is verminderd bereikbaar. We merken dat enkele functionaliteit niet naar behoren werken en starten een onderzoek.
]]>Update @ 16:45 uur: Alle VPS lijken weer online en volledig bereikbaar. Wij blijven de situatie nog monitoren en grijpen in waar nodig. Ervaar je nog issues, neem dan vooral contact met ons op.
Update @ 16:20 uur: Inmiddels lijken VPS-en voor klanten weer bereikbaar te zijn. Vanuit interne netwerken, waaronder onze eigen monitoring, lukt dit nog niet. We werken verder aan een oplossing.
15:50 uur: We ontvangen meldingen vanuit de monitoring dat onze klant VPS-en onbereikbaar zijn. Bij verdere analyse blijkt dat we netwerkissues hebben in ons datacenter. We zijn op het moment aan het werk voor een oplossing en houden je via deze weg geïnformeerd.
]]>Microsoft heeft het probleem opgelost, hierdoor zijn wij weer volledig bereikbaar via e-mail.
=== 11-10-2023 ===
Door een e-mail storing bij Microsoft worden berichten verminderd bij ons afgeleverd. Wil je ons bereiken en het heeft spoed bel ons dan aub op 088-7877678
]]>Update @ 15:55 uur: De vertraging is opgelost en de DNS diensten werken weer naar behoren.
14:50 uur: Op dit moment ervaren wij een verstoring in de synchronisatie tussen onze nameservers. Hierdoor duurt het langer dan normaal voordat de gewijzigde DNS records op onze servers gesynchroniseerd zijn. De wijzigingen worden dus wel goed opgeslagen en komen op onze master server. Er is dus geen actie vereist van jou. Excuses voor het ongemak en wij werken aan een oplossing.
]]>Aanleiding:
In verband met het vernieuwen van de Infrastructuur heeft reeds een serie onderhoudsmomenten plaatsgevonden. Als vervolg op deze activiteiten wordt zondag 23 april de laatste handeling uitgevoerd waarbij nieuwe routers de resterende functies overnemen en de oudere Cisco routers buiten werking worden gesteld.
]]>Update @ 17:00: De telefonie is volledig hersteld.
Update @ 09:45: We zijn telefonisch weer beschikbaar. We hebben nog niet een duidelijke reden waarom dit heeft kunnen gebeuren. Omdat we de reden nog niet weten, vragen we je wel rekening te houden met het feit dat het weer kan gebeuren. We onderzoeken het issue nog en als de reden gevonden is, kunnen we de melding afmelden.
09:00 : Op dit moment zijn wij telefonisch onbereikbaar. Je kan ons wel bereiken via info@oxilion.nl of via onze contactpagina te vinden op https://www.oxilion.nl/contact/
]]>=== 03-02-2023 === Update: De e-mailaflevering naar enkel gmail adressen gaat niet goed. Andere e-mailadressen ontvangen onze e-mails wel.
11:00 uur: Op dit moment is er een storing bij Microsoft gaande waardoor wij beperkt uitgaand kunnen e-mailen. Helaas beheren wij deze servers niet en hebben zelf geen invloed op een oplossing. We zijn samen met onze leverancier in contact om zo snel mogelijk een oplossing te krijgen. Tot die tijd kan een antwoord op je e-mail dus langer duren. Onze excuses voor het ongemak. Telefonisch zijn we gewoon bereikbaar op 088 78 77 678.
]]>=== 01-11-2022 09:45 === Op dit moment zijn wij telefonisch onbereikbaar. Je kunt ons nog wel per e-mail bereiken. We zien je vraag graag tegemoet op info@oxilion.nl.
]]>Update @ 10:30 uur: Op dit moment is de bereikbaarheid hersteld. We blijven de situatie nauwlettend in de gaten houden.
09:30 uur: Op dit moment ervaren wij meerdere aanvallen op onze shared hosting servers. Wij houden de situatie goed in de gaten en zijn bezig met het weren van de aanval. Het kan zijn dat je website tijdelijk niet bereikbaar is. Dit geldt voor onze Basic, Business en Reseller hosting.
]]>Het probleem is opgelost.
== 8 juli 2022 ==
Op dit moment ervaren wij problemen met het beantwoorden van e-mails vanaf ons ticket systeem richting Microsoft Exchange. Mocht jouw vraag spoed hebben bel ons dan aub op +31.887877678
]]>11:00 uur: Mogelijk heb je vandaag een bericht ontvangen met informatie over een stornering met in diezelfde e-mail een IDEAL link. Dit bericht is ten onrechte verzonden doordat de incasso is opgeschoven wegens een paasweekend. De incasso is dus wel ingepland en heeft al of zal nog plaatsvinden. Controleer eerst of het bedrag afgeschreven is of gepland staat, het is dan niet nodig om gebruik te maken van de IDEAL link.
Let op: indien je wel gebruik hebt gemaakt van deze IDEAL link en er is ook een bedrag afgeschreven, krijg je eenmaal dit bedrag teruggestort. Hiervoor hoef je niets aan te vragen.
]]>Update @ 11:55 uur: De performance issues zijn opgelost door onze infrastructure engineers en is in zijn volledigheid hersteld.
09:30 uur: Op dit moment ervaren wij op onze fysieke hosting servers enkele performance issues. Het kan hierdoor zijn dat jouw VPS vertraagt reageert of niet reageert. Alle VPS is inmiddels verplaatst naar andere machines middels VMware vMotion. We zoeken nu naar een blijvende oplossing.
]]>Update @ 13:50: De toegang tot de webmail is in zijn volledigheid hersteld. Hiermee wordt dit issue gesloten. Ervaar je alsnog problemen? Neem dan gerust contact met ons op.
Update @ 12:50 uur: Voor een deel van onze servers is het probleem met toegang tot de webmail verholpen. We zijn nu bezig om dit voor al onze servers door te voeren.
11:45 uur: Je kunt problemen ervaren met de webmail omgeving op onze shared hosting wanneer je IPv6 gebruikt. In dat geval krijg je soms een melding te zien dat de verbinding niet veilig is. Wij werken aan een oplossing.
]]>Update @ 16:00 uur: De issues zij verholpen en de DNS pagina in Mijn Oxilion is weer bereikbaar. DNS aanpassingen kunnen dus weer doorgevoerd worden. Tevens kunnen ook nieuwe domeinregistraties weer voltooid worden Hiermee is dit issue afgerond.
Update @ 11:55 uur: De issues spelen nog maar we zijn achter de veroorzaker en werken met spoed aan het herstel van de functionaliteit.
Update @ 09:50 uur: We ervaren nog dezelfde issues met de DNS pagina in Mijn Oxilion. Helaas lijkt het hierdoor ook niet mogelijk om nieuwe domeinen te registreren. We werken hard aan een oplossing!
08:30 uur: De DNS beheer pagina binnen Mijn Oxilion kan geen nieuwe DNS invoeren of wijzigingen maken aan bestaande records. De huidige DNS blijft werken en je domeinen gaan niet offline. We onderzoeken het issue en komen z.s.m. met een oplossing.
]]>Update @ 14:08 uur: Mijn Oxilion is weer bereikbaar en de volledige functionaliteit is hersteld.
14:03 uur: Mijn Oxilion is onbereikbaar geworden. Inloggen voor beheer aan diensten is niet mogelijk. We werken aan een oplossing.
]]>Update @ 16:10 uur: De beheeromgeving is tot nu de de gehele dag bereikbaar gebleven. De aanpassingen die doorgevoerd zijn lijken te helpen. We blijven verdere optimalisaties doorvoeren en zullen ons gehele cluster overdenken zodat we de kans op herhaling verkleinen.
Update @ 09:00 uur: De beheeromgeving is weer bereikbaar voor iedereen. Aan de achterkant zijn wij nog hard bezig om te zorgen dat deze bereikbaar blijft. Onze excuses van alle ongemakken die dit probleem met zich mee bracht.
====01-12-2021====
Update @ 21:00 uur: De beheeromgeving is opnieuw onbereikbaar. Door grote hoeveelheden spam, dat bijna lijkt op een aanval, kan ons platform de hoeveelheid e-mail niet aan en gaat gedeeltelijk kapot. We proberen er alles aan te doen om het platform werkend te houden en zoeken naar een oplossing voor de lange termijn.
Update @ 15:45 uur: De beheeromgeving is weer bereikbaar en inloggen is mogelijk. Echter zijn nog niet alle problemen verholpen. Wij blijven werken aan oplossingen om de omgeving bereikbaar te houden.
Update @ 11:30 uur: Verschillende oorzaken voor de problemen zijn gevonden. Deze zijn wij stuk voor stuk aan het oplossen en proberen zo de beheeromgeving weer beschikbaar te krijgen.
Update @ 09:30 uur: De beheeromgeving voor anti-spam is opnieuw onbereikbaar. Samen met de leverancier zijn wij bezig om een blijvende oplossing te zoeken voor dit probleem. Onze excuses voor het ongemak.
====30-11-2021====
Update @ 21:45 uur: De beheeromgeving is weer bereikbaar en je kunt inloggen om je beheer aan de anti-spam te doen. We blijven de servers nauwlettend in de gaten houden.
Update @ 20:45 uur: De beheeromgeving voor anti-spam is helaas nog steeds niet bereikbaar. Er wordt met man en macht gewerkt aan een oplossing. De e-mail (zowel inkomend als uitgaand) blijft gewoon doorlopen en de e-mail wordt gefilterd.
Update @ 19:30 uur: Helaas ervaren we weer problemen met de beheeromgeving voor anti-spam. Hierdoor is het niet mogelijk om in te loggen en beheer uit te voeren aan je anti-spam accounts. We werken aan een oplossing samen met de leverancier van de software.
Update @ 14:50 uur: Inmiddels is het weer mogelijk om in te loggen op de beheeromgeving via Mijn Oxilion of www.mail-scanner.eu. We blijven de omgeving nog wel extra in de gaten houden.
Update @ 11:45 uur: het issue is verder geëscaleerd en samen met de leverancier van de software wordt nu gekeken naar een oplossing.
10:00 uur: Het is niet mogelijk om vanuit Mijn Oxilion of via de directe link op www.mail-scanner.eu in te loggen om zo in de beheeromgeving van ons spamfilter te komen. We werken aan een oplossing. E-mail wordt wel verzonden en aangenomen en ook gefilterd zoals het hoort.
]]>===17-11-2021=== Update @ 17:45: De aanval is afgeslagen en de DNS verzoeken worden weer succesvol afgehandeld. We blijven de situatie nauwlettend volgen.
Update @ 17:26: helaas ervaren we toch weer verhoogde drukte op onze nameservers waardoor een deel van onze servers minder bereikbaar is. We werken aan een oplossing.
Update @ 17:22: De servers zijn hersteld en de DNS wordt weer geraadpleegd zoals het hoort.
17:10 uur: Onze nameservers ervaren een hogere drukte dan normaal. Hierdoor worden DNS verzoeken vertraagd afgerond. We schalen het aantal engineers op.
]]>Update @ 11:50 uur: De services zijn weer online en de DNS werk weer naar behoren. We blijven dit nauwlettend volgen.
Update 11:20 uur: Op dit moment ervaren wij opnieuw hinder van een aanval op onze nameservers. Hierdoor kan je ervaren dat je website niet bereikbaar is. Wij werken aan een oplossing.
Update @ 09:00 uur: de issues zijn volledig verholpen en de DNS draait reeds enige tijd zonder issues.
08:00 uur: Op dit moment is er een aanval gaande op onze namerserver. Hierdoor kan je ervaren dat je website niet bereikbaar is. We werken aan een oplossing.
------ 01-11-2021 ------
Update 17:50 uur: De nameservers zijn weer volledig bereikbaar en operationeel.
17:30 uur: Helaas zijn onze nameservers door een aanval niet bereikbaar. Hierdoor kan het zijn dat jouw website niet bereikbaar is. Excuses voor het ongemak. We werken aan een oplossing.
]]>Update @ 13:58: De gecrashte host is in maintenance geplaatst en de VPS-en worden herstart op een andere host. Hierdoor komen de VPS langzaam weer online.
13:48: Een host crasht in ons VPS cluster. Alle actieve VPS op deze host zijn onbereikbaar. We starten een onderzoek.
]]>Update @ 11:15: Alle servers binnen ons anti-spamcluster werken weer naar behoren. Hiermee is de volledige werking hersteld.
Update @ 10:30: De meeste servers in ons anti-spamcluster werken weer naar behoren. E-mail heeft altijd gewerkt maar mogelijk vertraagd en die vertraging is verder verminderd. We werken nog aan een oplossing om al onze servers werkend te krijgen.
Op dit moment ervaren wij een verstoring van het anti-spamcluster. Als gevolg hiervan is het mogelijk dat e-mail vertraagd wordt verstuurd of ontvangen. We werken aan een oplossing en zullen zodra er meer duidelijk is een update op deze pagina plaatsen.
]]>18:30: Het inloggen in Mijn Oxilion werkt mogelijk niet. Op dit moment is er wereldwijd een grote storing gaande waar ook wij hinder van ervaren. Onze excuses voor het ongemak.
]]>08:30: We ervaren issues met het inloggen bij onze telefonie-oplossing. Hierdoor zijn wij telefonisch niet bereikbaar. Samen met de leverancier werken we aan een oplossing. Excuses voor het ongemak. Per e-mail (info@oxilion.nl) zijn wij wel bereikbaar.
]]>26 november 2020: Update @ 17:30: De drukte op ons platform is nog niet afgenomen en e-mail wordt hierdoor nog traag afgeleverd. We blijven deze situatie bekijken en hopen spoedig beter bericht te geven. Morgenochtend volgt een nieuwe update.
Update @ 16:40: We zien steeds meer e-mail verzonden worden. Het is echter nog niet zoals het zijn moet. We blijven onze aandacht hier op houden.
Update @ 15:40: De drukte is iets afgenomen maar nog steeds hoger dan normaal. De issues zullen daarom nog niet helemaal verholpen zijn. We blijven werken aan een oplossing!
15:00: Op dit moment ervaren wij issues binnen ons mailcluster. Het versturen van e-mail is hsierdoor vertraagd. De e-mail gaat niet verloren, maar zal niet direct verzonden worden. De e-mail wordt bewaard in het cluster om later alsnog verzonden te worden. Het ontvangen van e-mail werkt wel naar behoren.
We werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.
]]>Onze engineers onderzoeken het incident.
We doen ons uiterste best om de storing zo snel mogelijk op te lossen.
Updates:
14:30: Het probleem is verholpen en wij zijn weer volledig telefonisch bereikbaar. Onze excuses voor het ongemak.
12:30: Het probleem is helaas nog niet verholpen. Samen met de leverancier wordt er gewerkt aan een oplossing. Indien je ons belt en de voicemail inspreekt, nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op. Je kunt ons ook per e-mail bereiken op info@oxilion.nl.
]]>13:30 uur: Inmiddels is het voor klanten met T-mobile als provider weer mogelijk om naar ons nummer te bellen. Wel kunnen er nog problemen voor komen met de Tele2 tak op het T-mobile netwerk. Hierbij kan na aanname van de oproep, de verbinding verbroken worden.
10:27 uur: Klanten met T-mobile als provider kunnen ervaren dat wij niet bereikbaar zijn. Er gaat vanuit T-mobile iets mis waardoor nummers niet bij ons nummer uitkomen. Heb je T-mobile en ervaar je deze problemen? Kan je nog eens proberen te bellen (soms lukt het wel). Neem anders contact op per e-mail op info@oxilion.nl.
]]>Update 12:25 uur: Het lijkt erop dat we weer volledig bereikbaar zijn. Mocht je alsnog issues ervaren, stuur ons dan een e-mail (info@oxilion.nl).
Op dit moment ervaren wij problemen met onze telefonie. Hierdoor zijn wij telefonisch verminderd tot niet bereikbaar. Wel zijn wij bereikbaar per e-mail op info@oxilion.nl. Onze excuses voor het ongemak. We werken aan een oplossing en houden je via deze pagina op de hoogte.
]]>Voor het gehele artikel hierover zie:
https://www.oxilion.nl/kennisbank/waarschuwing-bij-e-mail-serveridentiteit-niet-gecontroleerd/
Voor een overzicht van de standaard instellingen voor email, zie:
https://www.oxilion.nl/kennisbank/wat-zijn-de-standaard-instellingen-voor-de-e-mail/
]]>----- 30-04-2020 -----
09:05 uur: De functionaliteit van ons antispam- en mailcuster is hersteld en zowel inkomende als uitgaande e-mail worden weer snel afgehandeld. We blijven de situatie nog enige tijd extra in de gaten houden.
----- 29-04-2020 -----
21:02 uur: Het lukt ons nog niet om de situatie volledig te herstellen en we blijven onderzoek doen naar een oplossing tegen de vele inkomende spamberichten. Dit is vooralsnog even de laatste update. We zullen een nieuwe update plaatsen als er verbetering is en anders morgenvroeg weer.
20:10 uur: De drukte houdt nog aan en de binnenkomende hoeveelheid spam neemt iets af, maar is nog niet onder controle. Samen met de leverancier van de software kijken we nog naar een oplossing.
19:01 uur: We zien helaas nog weinig verbetering en de drukte houdt aan. We zijn nog druk bezig met het zoeken naar een oplossing.
18:06 uur: Door grote drukte op onze servers zijn deze niet in staat om alle e-mail snel af te leveren of te verzenden. We trachten de drukte af te laten nemen door de firewall scherper in te richten en afzenders van spam te blokkeren. Tot heden heeft dit nog niet het gewenste resultaat.
17:15 uur: Op dit moment ervaren wij problemen met ons Anti-Spam cluster dat ook e-mail afhandeling regelt voor onze shared hosting servers. Het kan zijn dat zowel inkomende als uitgaande e-mail dat via ons mailcluster loopt, vertraagd verzonden of ontvangen wordt. We zijn op zoek naar een oplossing en hebben hierover contact met de leverancier van de AntiSpam software, SpamExperts.
]]>Update 15:50: Het probleem met het netwerk met betrekking tot de telefonie is opgelost. Wel zijn we nog beperkt beschikbaar en het kan voorkomen dat we niet direct de telefoon op kunnen nemen. Je kunt dan proberen later terug te bellen of een e-mail te sturen aan info@oxilion.nl.
Update 12:00: Er is een probleem in het netwerk waardoor ons telefonieverkeer niet doorkomt. Er is een onderzoek gaande en er is nog geen zicht op een oplossing.
Door een storing in onze telefonie zijn wij momenteel telefonisch niet bereikbaar. Er is een onderzoek gestart. Je kunt ons per e-mail wel bereiken op info@oxilion.nl.
]]>Het onderhoud is afgerond, backups worden weer gemaakt
Originele aankondiging Een van de backupservers op onze IX7 lokatie in Amsterdam, zal op 26-09-2019 in onderhoud gaan vanaf 08:30 uur.
Aanleiding Het besturingssysteem en de backupsoftware zijn toe aan vernieuwing. Tevens wordt de opslag op een nieuw, sneller opslagsysteem geplaatst.
Gevolgen Tijdens het uitvoeren van deze werkzaamheden zal deze backupserver niet beschikbaar zijn om backups te maken. Zodra het onderhoud is afgerond, zullen backups weer gemaakt kunnen worden.
]]>Als gevolg van dit spoedonderhoud zal komende avond (vrijdag 9 augustus) tussen 23:00 en morgenochtend 6:00 (zaterdag 10 augustus) een van onze glasvezellijnen onbeschikbaar zijn voor een periode van ongeveer 60 minuten. Dit heeft geen impact op de dienstverlening. Tijdens het onderhoud is ons netwerk tussen Amsterdam en Twente niet dubbel uitgevoerd.
]]>Update 04:46: Een van de virtualisatiehosts is uitgevallen. Virtuele machines die op deze host draaien zijn herstart op overige hosts in het cluster. Er wordt een onderzoek gestart naar de oorzaak.
]]>Update 19:40: De host is uit productie voor verder onderzoek.
]]>Update 16:56: Op dit moment ervaren wij problemen in een deel van ons netwerk. Hierdoor is een aantal servers niet bereikbaar. Onze engineers onderzoeken het probleem en werken aan een oplossing.
]]>Aanleiding Om de stabiliteit van onze netwerkverbindingen te kunnen garanderen, moet er door de leverancier van onze infrastructuur een configuratieaanpassing plaatsvinden op een van de BGP-routers. Deze routers zijn verantwoordelijk voor de internetverbindingen waar wij gebruik van maken.
Gevolg Als gevolg van het toepassen van deze nieuwe configuratie, wordt de BGP-router herstart. Tijdens de herstart neemt een tweede BGP-router alle taken over. Tijdens het onderhoudsvenster kunnen korte onderbrekingen in de verbinding met het internet van 1-3 seconden ervaren worden.
]]>Aanleiding Om de stabiliteit van onze netwerkverbindingen te kunnen garanderen, moet er door de leverancier van onze infrastructuur een configuratieaanpassing plaatsvinden op een van de BGP-routers. Deze routers zijn verantwoordelijk voor de internetverbindingen waar wij gebruik van maken.
Gevolg Als gevolg van het toepassen van deze nieuwe configuratie, wordt de BGP-router herstart. Tijdens de herstart neemt een tweede BGP-router alle taken over. Tijdens het onderhoudsvenster kunnen korte onderbrekingen in de verbinding met het internet van 1-3 seconden ervaren worden.
]]>Aanleiding Vanwege functionaliteits- en stabiliteitsverbeteringen wordt een upgrade doorgevoerd in vCloud EN1 te Enschede. Hierbij zullen verschillende componenten worden bijgewerkt om goed samen te kunnen werken met de laatst ondersteunde virtualisatiesoftware.
Gevolg Als gevolg van dit onderhoud zal tijdens het onderhoudsvenster de beheerslaag van vCloud niet beschikbaar zijn. Er kunnen dan geen wijzigingen aan virtuele machines worden gedaan.
Mochten er spoedeisende zaken spelen dan kun je tijdens dit onderhoudsvenster een spoedmelding aanmelden via Mijn Oxilion.
]]>Op vrijdag 30 november tussen 0:00 uur en 6:00 uur zal een van onze glasvezelleveranciers onderhoud uitvoeren aan één van de internetverbindingen naar onze locatie in IX7 (Amsterdam). Hierbij wordt een van de twee glasvezelverbindingen onderbroken tijdens het onderhoud.
Gevolg
Tijdens dit onderhoud zal onze locatie IX7 voor enkele seconden gebruik maken van één internetverbinding waardoor de redundantie even afwezig is. De verbinding zal gewoon in stand blijven. Er wordt geen impact op de dienstverlening verwacht.
Mochten er naar aanleiding van dit onderhoud nog vragen zijn dan vernemen wij dit graag. Je kunt ons tijdens kantoortijden bereiken op 088 787 76 78 of per e-mail op info@oxilion.nl.
]]>Gevolg Tijdens het wisselen van de verbindingen kan een korte onderbreking ervaren worden van maximaal 10 seconden. Er is geen impact op lokale verbindingen binnen datacentra zoals private cloud en vCloud omgevingen.
]]>Aanleiding De fabrikant van de router heeft nieuwe firmware uitgebracht voor onze BGP-router. Deze firmware vergroot de stabiliteit en functionaliteit en wordt tijdens dit onderhoud toegepast op de router.
Gevolg Als gevolg van het toepassen van de firmware wordt de BGP-router herstart. Tijdens de herstart neemt de tweede BGP-router alle taken over. Hierdoor is het mogelijk dat een aantal korte onderbrekingen van 1 - 3 seconden worden ervaren.
]]>====
Op 14 augustus tussen 23:30 en 1:00 zullen we onderhoud gaan uitvoeren aan onze BGP-router. Deze router zorgt voor het internetverkeer op ons netwerk.
Aanleiding
De fabrikant van de router heeft nieuwe firmware uitgebracht voor onze BGP-router. Deze firmware vergroot de stabiliteit en functionaliteit en wordt tijdens dit onderhoud toegepast op de router.
Gevolg
Als gevolg van het toepassen van de firmware wordt de BGP-router herstart. Tijdens de herstart neemt de tweede BGP-router alle taken over. Hierdoor is het mogelijk dat er een aantal korte onderbrekingen van 1 - 3 seconden worden ervaren.
]]>Aanleiding
De fabrikant (Netapp) heeft nieuwe firmware uitgebracht voor het SSD-opslagsysteem in PDC2. Deze firmware zorgt voor extra stabiliteit en functionaliteit en wordt tijdens dit onderhoud toegepast.
Gevolg
Als gevolg van het toepassen van deze firmware moet een zogenaamde controller failover worden doorgevoerd. Hierbij wisselen de primaire en secundaire controller van rol. Deze actie heeft nauwelijks of geen impact op de dienstverlening maar veroorzaakt een periode van enkele minuten dat de controllers niet dubbel zijn uitgevoerd tijdens de herstart van de controller.
]]>Als gevolg van het onderhoud ontbreekt tijdens het onderhoudsvenster de mogelijkheid om jouw edge-gateway of virtueel netwerk te beheren vanuit de vCloud interface. Er zal geen impact zijn op je draaiende virtuele omgeving.
]]>Gedurende dit spoedonderhoud zal de verbinding tussen PDC2 en EN1 tijdelijk verminderd redundant zijn. Doordat één van de twee glasvezelverbindingen wordt onderbroken, kan door herconfiguratie van routering een onderbreking van enkele seconden in het netwerkverkeer worden ervaren.
]]>Sinds vanochtend zien we een aantal meldingen over dat de server schijfcontrole behoeft. Om de integriteit van de data te kunnen waarborgen zullen we een schijfcontrole uitvoeren.
]]>Vanavond volgt een update om 21:00.
]]>Gevolg
Als gevolg van dit probleem is de verbinding tussen het datacentrum IX7 en ons netwerk momenteel niet dubbel uitgevoerd. Er zijn geen gevolgen voor de dienstverlening, je servers zijn gewoon bereikbaar. Er is een hoger risico, omdat slechts één verbinding actief is. Onze leverancier werkt aan een oplossing om de glasvezelverbinding zo snel mogelijk te herstellen.
Aan het einde van deze middag volgt een update.
]]>Gevolg
Als gevolg van dit probleem is de verbinding tussen het datacentrum IX7 en ons netwerk momenteel niet dubbel uitgevoerd. Er zijn geen gevolgen voor de dienstverlening, je servers zijn gewoon bereikbaar maar wel is er een hoger risico aanwezig doordat er maar één verbinding actief is. In overleg met de netwerkleveranciers wordt naar de oorzaak van de glasvezelverbinding gezocht.
Aan het einde van de middag volgt een update.
]]>Aanleiding
De fabrikant van de opslagsystemen heeft recentelijk nieuwe firmware uitgebracht. Deze firmware vergroot stabiliteit en functionaliteit en wordt tijdens dit onderhoud toegepast.
Gevolg
Als gevolg van het toepassen van deze firmware, moet een zogenaamde controller failover worden doorgevoerd. Hierbij wisselen de primaire en secundaire controller van rol. Deze actie heeft geen impact op de dienstverlening, ten tijde van de herstart van de controller zal voor enkele minuten het opslagsysteem niet dubbel uitgevoerd zijn.
Deze werkzaamheden zijn gepland op een tijdstip waarbij doorvoer op de opslagsystemen zeer laag is; hiermee is het risico van dit onderhoud minimaal.
]]>Aanleiding
De fabrikant van de opslagsystemen heeft recentelijk nieuwe firmware uitgebracht. Deze firmware vergroot stabiliteit en functionaliteit en wordt tijdens dit onderhoud toegepast.
Gevolg
Als gevolg van het toepassen van deze firmware, moet een zogenaamde controller failover worden doorgevoerd. Hierbij wisselen de primaire en secundaire controller van rol. Deze actie heeft geen impact op de dienstverlening, ten tijde van de herstart van de controller zal voor enkele minuten het opslagsysteem niet dubbel uitgevoerd zijn.
Deze werkzaamheden zijn gepland op een tijdstip waarbij doorvoer op de opslagsystemen zeer laag is; hiermee is het risico van dit onderhoud minimaal.
]]>Op 13 april tussen 0:00 en 7:00 wordt er door NDIX onderhoud uitgevoerd aan de netwerkinfrastructuur.
Gevolg
Als gevolg van het onderhoud is het mogelijk dat je een onderbreking kunt ervaren in je internetverbinding gedurende het onderhoud.
We hopen je met dit bericht voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je behoefte hebben aan persoonlijk contact met één van onze collega’s, dan staan we natuurlijk voor je klaar! Je kunt op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur en op zaterdag van 10:00 tot 16:00 uur bellen met 088 – 78 77 678. Mailen kan ook: info@oxilion.nl.
]]>Onze leverancier heeft onderhoudswerkzaamheden aangekondigd aan de glasvezelverbinding tussen onze datacenterlocatie Equinix EN1 en Previder PDC2. Dit onderhoud zal plaatsvinden op donderdag 20 April tussen 0:00 en 7:00 uur.
Gevolg
Als gevolg van het onderhoud zal het verkeer in het Oxilion netwerk tussen Equinix EN1 en Previder PDC2 een ander pad gaan volgen en is de verbinding tijdelijk verminderd redundant.
We hopen je met dit bericht voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je behoefte hebben aan persoonlijk contact met één van onze collega’s, dan staan we natuurlijk voor je klaar! Je kunt op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur en op zaterdag van 10:00 tot 16:00 uur bellen met 088 – 78 77 678. Mailen kan ook: info@oxilion.nl.
]]>Onze leverancier heeft onderhoudswerkzaamheden aangekondigd aan de glasvezelverbinding tussen onze datacenterlocatie Amsterdam IX7 en NikHef. Dit onderhoud zal plaatsvinden op zaterdag 18 februari tussen 0:00 en 6:00 uur.
Gevolg
Als gevolg van het onderhoud zal al het verkeer in het Oxilion netwerk een ander pad gaan volgen en is de verbinding tussen Amsterdam IX7 en Nikhef tijdelijk niet dubbel uitgevoerd. Op het moment van de omschakeling kan een kortstondige onderbreking in het internetverkeer worden ervaren.
We hopen je met dit bericht voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je behoefte hebben aan persoonlijk contact met één van onze collega’s, dan staan we natuurlijk voor je klaar! Je kunt op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur en op zaterdag van 10:00 tot 16:00 uur bellen met 088 – 78 77 678. Mailen kan ook: info@oxilion.nl.
]]>Als gevolg van dit onderhoud is de vCloud beheerinterface tijdelijk niet beschikbaar. Er is geen impact op de draaiende vApp’s en virtuele servers. Mochten er tijdens het onderhoudsvenster dringende zaken aan je vCloud omgeving moeten worden aangepast, dan kun je contact opnemen met de dienstdoende storingsdienstmedewerker via het spoedformulier in https://mijn.oxilion.nl/.
]]>Dit onderhoud is nodig om de bandbreedte in de toekomst te kunnen voldoen aan de toenemende vraag naar bandbreedte.
We hopen je met dit bericht voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je behoefte hebben aan persoonlijk contact met één van onze collega’s, dan staan we natuurlijk voor je klaar! Je kunt op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur en op zaterdag tussen 10:00 en 16:00 bellen met 088 – 78 77 678. Mailen kan ook: info@oxilion.nl.
]]>Als gevolg van het bijwerken van het netwerkcomponent is het tijdens het onderhoudsvenster tussen 23:00 en 1:00 niet mogelijk om Edge-gateways of virtuele netwerken te beheren vanuit de vCloudinterface. Er zal geen impact zijn op je draaiende virtuele omgeving.
Heb je tijdens het onderhoud een probleem? Dan kun je via Mijn Oxilion het spoedformulier invullen.
]]>Tijdens het onderhoud zal het internetverkeer omgeleid worden. Dit heeft geen impact op de connectiviteit, maar deze zal niet dubbel uitgevoerd zijn tussen onze productielocaties. Het onderhoud heeft dus geen impact op de dienstverlening. Tijdens het onderhoud wordt het netwerk nauwlettend in de gaten gehouden door onze leverancier.
]]>Tijdens het onderhoud zal het internetverkeer omgeleid worden. Dit heeft geen impact op de connectiviteit, maar deze zal niet dubbel uitgevoerd zijn tussen onze productielocaties. Het onderhoud heeft dus geen impact op de dienstverlening. Tijdens het onderhoud wordt het netwerk nauwlettend in de gaten gehouden door onze leverancier.
]]>Tijdens het onderhoud zal het internetverkeer omgeleid worden. Dit heeft geen impact op de connectiviteit, maar deze zal niet dubbel uitgevoerd zijn tussen onze productielocaties. Het onderhoud heeft dus geen impact op de dienstverlening. Tijdens het onderhoud wordt het netwerk nauwlettend in de gaten gehouden door onze leverancier.
]]>Een aantal maanden terug hebben we een nieuwe productielocatie geopend in Amsterdam. Deze locatie is voorzien van volledig nieuwe hardware die we zullen inzetten als back-upplatform. We gaan daarom de huidige back-upomgeving migreren van Zwolle naar Amsterdam.
Gezien het een omvangrijke omgeving met veel data betreft, zal het huidige platform offline gebracht worden met als gevolg dat de service tijdelijk niet bereikbaar is. Het is dan ook niet mogelijk om bestanden terug te halen vanaf de back-upomgeving middels IASO, FTP of SFTP. Wel zal ten tijde van het onderhoud de Veeam-omgeving bereikbaar zijn.
Voor productieomgevingen die in de nieuwe locatie Amsterdam draaien, richten we in Hengelo een tweede back-uplocatie in. Daardoor is de back-uplocatie altijd geografisch gescheiden.
]]>Als gevolg van dit onderhoud is het beheren van je virtuele machines niet mogelijk. Er is geen impact op reeds draaiende virtuele machines.
]]>Aanleiding De werkzaamheden vinden plaats aan het glasvezeltraject tussen de datacenters in Enschede (EN1) en Zwolle (ZW1). Dit heeft gevolgen voor de internetconnectiviteit tussen onze datacenters in Enschede (EN1), Zwolle (ZW1) en Hengelo (PDC2).
Gevolgen Tijdens het onderhoud zal het internetverkeer omgeleid worden. Dit heeft geen impact op de connectiviteit, maar deze zal verminderd redundant (dubbel uitgevoerd) zijn tussen onze productielocaties. Het onderhoud heeft dus geen impact op de dienstverlening. Tijdens het onderhoud wordt het netwerk nauwlettend in de gaten gehouden door onze leverancier.
We hopen je met dit bericht voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je behoefte hebben aan persoonlijk contact met één van onze collega’s, dan staan we natuurlijk voor je klaar! Je kunt op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur en op zaterdag van 10:00 tot 16:00 uur bellen met 088 – 78 77 678. Mailen kan ook: info@oxilion.nl.
]]>Onze leverancier Previder heeft op zaterdag 28 mei tussen 07:00 en 16:00 uur onderhoud gepland aan de stroomvoorziening van één van de stroompaden in het datacentrum PDC2 te Hengelo.
Tijdens het onderhoud wordt de hoofdverdeler spanningsloos gemaakt. Er worden aggregraten ingezet om het onderhoud stroompad van spanning te voorzien. Alle apparatuur van Oxilion is voorzien van een redundante stroomvoorziening die is aangesloten op verschillende stroompaden. Op deze manier is de redundantie gewaarborgd.
Tijdens het onderhoud blijft de stroomvoorziening dubbel uitgevoerd en dus gewaarborgd.
]]>Onze netwerkleverancier heeft nieuwe routers aangeschaft die de huidige routers vervangen. Deze apparaten zorgen ervoor dat het internet wordt verbonden met jouw website, server of omgeving en zijn dus essentieel in de dienstverlening. De nieuwe routers zijn reeds geconfigureerd en als laatste stap in het proces moeten ze de routering van de huidige routers overnemen.
Tijdens het onderhoud worden eerst de twee nieuwe routers toegevoegd. Hierna worden de twee oude routers uit productie genomen. Het internetverkeer wordt tijdens dit proces omgeleid en zal een andere weg gaan volgen.
Zoals gezegd verwachten we geen downtime tijdens de werkzaamheden, omdat de internetverbinding niet wordt onderbroken. Toch is er altijd een risico verbonden aan het vervangen van internetrouters, aangezien deze essentieel zijn in de dienst die we jou leveren.
]]>